شاززز

شما در حال مشاهده بلاگ قدیمی شاززز هستین! سایت جدید به آدرس shaazzz.ir در دسترسه.
شاززز

اینجا وبسایت آزاد المپیاد کامپیوتره! ;)
واسه ی همه ی سطوح از تازه کارها تا طلای جهانی!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۰ ثبت شده است

۲۷
شهریور
دیدید اون بغلو؟ ۳ نفر دیگه هم به نویسنده ها اضافه شدن! فرنود و علیرضا و پویا. فرنود ماله علامه حلی ه، علیرضا شهید بابایی قزوین و پویا هم شهید اژه ای اصفهان.

نکته ای که هست که اینه که پویا نقره شد امسال. ولی با نظر بزرگا و این که منطقه کامپیوترخیز اصفهان یکی ازش باشه اینجا، پویا رو نویسنده کردیم.

الانم نصفه شبه می خوام برم بخوابم. شب بخیر!


سعید ایلچی هم به نویسنده ها اضافه شد. ایشون از شهید سلطانی کرج ه.

  • شااززز منگولیا
۲۴
شهریور
سلام به همه!

خوب نتیجه ها رو بالاخره دادن و طلاهای امسال هم مشخص شدن:

مجتبی انصاری - سلام تجریش - سوم - برنز پارسال
سعید ایلچی - شهید سلطانی کرج - سوم - نقره پارسال
سامان سامی کرمانی - علامه حلی تهران - سوم
علیرضا فرهادی - شهید بابایی قزوین - سوم - نقره پارسال
مجید فرهادی - علامه حلی تهران - سوم - نقره پارسال
محمد امین قیاسی - علامه حلی همدان - سوم - برنز پارسال
فرنود مسعودی - علامه حلی تهران - سوم (طلا ۸ عزیز!) - برنز پارسال
سید حامد ولیزاده - سلام ایران زمین - دوم!!

به همه اونایی که طلا شدن تبریک می گیم و امیدواریم از این یه سال علافیشون بتونن خوب استفاده کنن! جهانی هم نخونید زیاد بذارید من برم دیگه :پی ولی جدا از شوخی علافی نکنید که بعدن حسرتشو بخورید. جهانی هم نمی خواید بخونید حداقل یه کار مفیدی بکنید!

اونایی که طلا نشدن نارحت نباشین اینکه طلا نشدن اصلن دلیل نمیشه که از بقیه ضعیفتر این! یه امتحانی بوده و اونو یخوده بد دادین همین. نه اینکه طلا شدن یه سری مزایا داره ما فک می کنیم خیلی مهمه ولی واقعن مهم نیست. فرق یه نقره و طلا ممکنه یه باگ کوچولو تو کدشون باشه! مطمئن هم هستم توی آینده موفق خواهید بود.

اونایی که دومین اگه نقره نشده باشین حتی به نفعتونه چون اینکه میتونین بدون مرحله ۲ برین امتحان بدین از یه سری چیزا بیخیالتون میکنه و این خیلی بده. پارسال و امسال دیدیم چه بلایی سر نقره ها اومد. در صورتی که شاید قویتر هم به نطر می رسیدند ولی به علت دور بودن از امتحان و درس نتوستن نتیجه بگیرن.

نتایج رسمی رو کمیته امشب اعلام می کنه یه موقع دیدین گفتن یه سوال غلط بوده و نتایج رو برعکس کردن! کمیتست دیگه. ولی الان اعتراض ها هم بررسی شده و به احتمال خوبی تغییری تو نتایج به وجود نمی آد.

موفق باشید!

  • شااززز منگولیا
۱۰
شهریور
سلام،

خوب، ۲ تا نکته وجود داره که باید بهش اشاره کنم.
یکی این که وقتی usaco و sgu می زنید بهتون میگن accepted یا wrong (یا ارور های عذاب آور دیگه!) ولی تو باشگاه نتیجه برنامه میشه یه نمره از ۱۰۰ (یعنی به اندازه تعداد تست هایی که برنامتون درست جواب میده بهتون نمره میدن). یعنی بعضی اوقات میتونید با نصفه حل کردن سوال یه بخشی از نمره رو بگیرین. و این که چیکار می شه کرد رو فقط توی امتحان باید دستتون بیاد.
یه نکته دیگه ای هم که وجود داره. اینکه الان محدودیت زمانی ندارین و ممکنه کد زدن و دیباگ کردنتون کلی وقت طول بکشه، و عوضش دقتتون بالاتره (و این خیلی خوبه چون باعث میشه یچیزی یاد بگیرید). ولی تو امتحان وقت محدود ه و باید سریع تر این کارا رو انجام داد، و اگه تجربه نداشته باشین و وقتی سرعتتون میره بالا بیخیال دقت شین بدبخت میشین.

الان لزوم امتحان دادن رو درک کردید دیگه؟‌ :دی ولی نگران نباشید خیلی زوده واسه امتحان! الان باید با همین usaco اینا یه سری چیز ها رو یاد بگیرید ولی آشنا شدن با محیط و شرایط امتحان بد نیست. (برای این میگم زوده که از الان نرید امتحان های acm ای بدین، برای فان خوبه خیلی هم حال میده ولی الآن واقعن ضرر داره)

اما چند تا مشکل هست. بیشتر امتحان ها برای acm ان (و همون طور که گفتم مضر ان) و اون چند تایی که وجود داره هم فارسی نیست و ممکنه بعضیاتون مشکل داشته باشید.

حالاخبر دادن که باشگاه امتحانهای طلا رو می خواد آنلاین برگزار کنه،هر کسی هم خواست می تونه شرکت کنه. خوب این بهترین موقعیت برای آشنایی با شرایط امتحان ه و دیگه هم رخ نمیده (حداقل تا سال دیگه) سعی کنید از دستش ندین!


موفق باشید!

  • شااززز منگولیا