شاززز

شما در حال مشاهده بلاگ قدیمی شاززز هستین! سایت جدید به آدرس shaazzz.ir در دسترسه.
شاززز

اینجا وبسایت آزاد المپیاد کامپیوتره! ;)
واسه ی همه ی سطوح از تازه کارها تا طلای جهانی!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۶ مطلب در آذر ۱۳۸۹ ثبت شده است

۲۹
آذر
سلام

بالأخره وارد کردن کردن اطلاعات برگه‌ها تموم شد و ما آماده‌ایم که نتایج رو اعلام کنیم. اما قبلش یه مقدار در مورد امتحان:

به نظر ما سؤال‌های امتحان در رده‌ی «خیلی خوب و آموزنده» بود!
یک سؤال (سؤال ۱۱) به خاطر غلط بودن گزینه‌ها حذف شد که نمره‌ش به همه اضافه شد. قرار نیست بگیم که از قصد این اتفاق افتاده، اما خیلی وقت‌ها این اتفاق برای المپیادهای واقعی هم می‌افته.
در مورد بعضی سؤال‌ها بعضی‌ها می‌گفتن که صورت سؤال نامفهوم بوده، که به این نتیجه رسیدیم که اینطور نبوده. (خیلی ساده به این نتیجه رسیدیم!)
با توجه به تحلیل گزینه‌های انتخاب‌شده، سؤال ۱ سخت‌ترین، سؤال ۹ آسان‌ترین، سؤال ۸ گمراه‌کننده‌ترین سؤال‌های امتحان بودند.

امتحان حضوری به صورت هماهنگ در بیش از ۳۰ مدرسه برگزار شد و در مجموع حدود ۳۹۰ نفر شرکت کردن.

امتحان برخط هم به خوبی برگزار شد، و حدود ۴۰ نفر توش شرکت کردن، که در مجموع حدود ۱۰ تا برگه معتبر بود (چند مورد داشتیم که توی امتحان حضوری هم شرکت کرده بودند، بقیه هم پاسخ‌برگ‌شون رو خالی گذاشته بودن، که همگی حذف شدند)

از همه‌ی مسئولینی که برای هماهنگی، برگزاری و وارد کردن اطلاعات برگه‌ها با ما همکاری کردن تشکر می‌کنیم.
و البته از سهیل به‌نژاد برای طراحی لوگوی باکلاس شاززز!
و البته، با تشکر از خودمون

این هم اصل مطلب:
می‌تونید کارنامه‌ی خودتون رو (به همراه تحلیل مختصر) ازاینجادریافت کنید.
قرار شد نفرات برتر آزمون رو هم اعلام کنیم، این هملیست نفرات برتر. بهشون تبریک می‌گیم.
نماینده‌ها هم می‌تونن از همون جایی که اطلاعات برگه‌ها رو وارد کردن، کارنامه‌ی دانش‌آموزان مدرسه‌ی خودشون رو ببینن.

موفق باشید


این همصورت نهایی سؤالات(بعضی سؤال‌ها اصلاح شده) وجواب‌های تشریحی. که زحمت هر جفتش رو خانم خسروشاهی (از نویسنده‌های سابق شاززز) کشیدن.

  • شااززز منگولیا
۲۸
آذر
سلام بر همگی!

احتمالا همتون میدونید که یکی از مهترین کارایی که قبل مرحله اول باید انجام بدید، اینه که مرحله‌ اول سالای پیش رو از خودتون امتحان بگیرید. کلا شبیه سازی شرایط جلسه و امتحان دادن کار خیلی مفیدیه. ( این آزمون آزمایشی ما هم واسه همین بود! :چشمک )

البته به اولی‌ها توصیه میکنم که نهایتا سوالای دو یا سه دوره رو از خودشون امتحان بگیرن و بقیه رو نگاه نکنن و نگه دارن واسه سال دیگه که امتحانش تاثیر گذارتره!

در ضمن، دوستان(!) زحمت کشیدن وبایگانی سوالات مراحل اول و دوم و سومرو تهیه کردن، البته هنوز کامل نیست، ولی قراره کامل بشه انشاالله! دستشون درد نکنه!

فقط یادتون باشه، اگه میخواید این سوالا رو حل کنید، تا میتونید شرایط رو شبیه سر جلسه بکنید (منظورم اینه که امتحان مرحله اول قرار نیست روی تخت خواب، پای تلویزیون یا در حین چت با دوستان برگزار بشه!). سوالای مرحله ۲ رو هم فعلا نگاهشون نکنید بهتره، بزارید واسه قبل مرحله ۲.

موفق باشید

  • شااززز منگولیا
۲۰
آذر
سلام

این هم از آزمون اینترنتی که قولش رو داده بودیم! سه‌شنبه (بیست و سوم آذر) ساعت ۱۶ تا ۱۹ برگزار می‌شه!

برای شرکت در آزمون اینترنتی، به آدرس:

http://sh44zzz.gigfa.com/

مراجعه کنید. اول مشخصات‌تون رو پر کنید و کد برگه و رمز عبورتون رو دریافت کنید. بعد با کد برگه و رمز عبور وارد سیستم بشید. گزینه‌های مورد نظرتون رو انتخاب کنید و بعد پاسخ‌نامه‌تون رو ذخیره کنید. همین!

چند تا نکته:
۱. لطفا فقط یک کد برگه دریافت کنید.
۲. سامانه‌ی ثبت برگه رأس ساعت ۱۹ بسته می‌شه و دیگه نمی‌تونید برگه‌تون رو ذخیره کنید. پس حتما قبل از پایان امتحان این کار رو انجام بدید.
۳. هیچ هشداری برای نزدیک شدن به زمان پایان امتحان وجود نداره. خودتون حواستون رو جمع کنید.
۴. لطفا با اسم واقعی‌تون شرکت کنید.

سؤالات رو از آدرس:

http://s1.picofile.com/file/6210339034/1st_exam.pdf.html

دریافت کنید. برای دریافت سؤالات به رمز عبور نیاز دارید، که با شروع امتحان توی همین پست اضافه می‌شه.

موفق باشید!


پ.ن. احتمالا خبر بهتر اینه که بعد از آزمون دوباره بخش نظرات بر می‌گرده!


برای دریافت سؤالات از رمز rt7qu11o استفاده کنید.


آزمون اینترنتی به خوبی و خوشی برگزار شد. در طول امتحان مشکل خاصی به وجود نیومد. و بامزه‌ترین اتفاق امتحان یه مورد تقلب (!) بود که احتمالا برگه‌ش حذف می‌شه.

می‌تونید پاسخ‌نامه‌ی درست رو ازاینجادریافت کنید.

به زودی یه پست دیگه در مورد جمع‌بندی امتحان (شاید با جواب تشریحی) زده می‌شه.


توجه:کسانی که با اسم واقعی‌شون ثبت نام نکردن، اسم واقعی و کد برگه‌شون رو توی نظرات بگن تا اصلاح کنم. وگرنه برگه‌شون حذف می‌شه. (می‌تونید به صورت خصوصی برای نویسنده نظر بفرستید تا بقیه نبینن)

  • شااززز منگولیا
۱۷
آذر
سلام!

قرار بود یه مقدار در مورد امتحان بیشتر توضیح بدیم. امتحان ۲۴ تا سؤال ۵ گزینه‌ای هست و توی ۳ ساعت برگزار می‌شه. پیشنهاد ما اینه که مدارس امتحان رو ساعت ۹ شروع کنند و ساعت ۱۲ تموم کنند. اما اگه یه مقدار دیر بشه احتمالا مشکلی نداره.

سعی کردیم مبحث سؤال‌های امتحان به مرحله یک های واقعی نزدیک باشه. از لحاظ سختی، سؤال‌ها یه کم سخت‌تر از مرحله ۱ پارسال هستش. (چون احتمالش هست که مرحله ۱ امسال از مرحله ۱ پارسال سخت‌تر باشه)

در ضمن، برای کسانی که مدرسه‌شون اعلام آمادگی نکرده، احتمالا ۲-۳ روز دیرتر، امتحان رو به صورت آنلاین برگزار می‌کنیم. برای همین احتمالا بعد از برگزاری امتحان یه مدت نظرات بسته می‌شه تا در مورد سؤال‌ها بحث نشه و کسایی که می‌خوان امتحان آنلاین بدن، بتونن امتحان تازه‌ای رو ببینن.

لیست مدارسی که فعلا برای برگزاری امتحان اعلام آمادگی کردن:
شهید هاشمی‌نژاد مشهد (۱ و ۲)، فرزانگان مشهد (۱، ۲ و ۳)، فرهیختگان، شهید اژه‌ای اصفهان (۱ و ۲)، فرزانگان ۱ و ۲ اصفهان، دبیرستان‌های پسرانه و دخترانه‌ی امام صادق اصفهان، فرزانگان شیراز،  فرزانگان علامه محمد تقی آملی، فرزانگان شهرکرد، شهید صدوقی سمپاد یزد، علامه حلی ۳ تهران،  شهید بهشتی سنندج، شهید دستغیب ۱ شیراز، شهید سلطانی کرج، فرزانگان کرج، علامه حلی اراک، ملاصدرای شیراز، مفید ۱ و ۲، شهید بهشتی شاهرود، سلام یوسف‌آباد، تلاش، شهید بهشتی تنکابن، شهید بهشتی شاهرود، شهید بهشتی شهرری، سلام ایران‌زمین، فرزانگان ۲ ساری، شهید بهشتی مراغه، فرزانگان مراغه، فرزانگان تنکابن، حنان، شهید بهشتی قزوین، فرزانگان قزوین، علامه طباطبایی تهران


امتحان خوبی داشته باشید!


نمایندگان تمام مدارسی که قراره توی آزمون شرکت کنند، باید تا حالا کد برگه‌ها و صورت سؤال‌ها رو دریافت کرده باشن. در غیر اینصورت سریعا با ایمیل شاززز تماس بگیرید.


  • شااززز منگولیا
۰۸
آذر
سلام

جواب سوالهای پست قبلی رو میتونید ازاینجادانلود کنید.

شاد باشید.

  • شااززز منگولیا
۰۱
آذر
سلام

۸ تا سوال از مبحث آنالیز ترکیبی گذاشتم. میتونید میزان سوادتون توی مبحث آنالیز ترکیبی رو باهاشون بسنجید.

موفق باشید.


۱- ۱۵ تیم در یک تورنمنت شرکت کرده‌اند. هر تیم ۷ برد و ۷ باخت دارد. به چند طریق میتوان ۳ تیم از میان آنها انتخاب کرد به طوری که هر کدام در بین خودشان یک برد و یک باخت داشته باشند؟


۲- ثابت کنید تعداد رشته های n تایی از صفر و یک به طوری که هر دو تا حداقل در سه مکان متفاوت باشند حداکثر برابر (۲n/(n+1 است.


۳- یک کمیسیون ۴۰ بار تشکیل جلسه داده است. در هر جلسه ۱۰ عضو کمیسیون شرکت کرده‌اند. در ضمن هیچ دو عضوی از کمیسیون بیش از یک بار با هم در جلسه ها نبوده‌اند. ثابت کنید تعداد اعضای کمیسیون از ۶۰ بیشتر است.


۴- دنباله ای از اعداد ۱ تا ۹ داده شده است. ابتدا سه جمله ی اول دنباله را به صورت صعودی مرتب می‌کنیم.  سپس جملات ۳ و ۴ و ۵ را به ترتیب صعودی مرتب می‌کنیم. بعد جملات ۵ و ۶ و ۷ و در نهایت جملات ۷ و ۸ و ۹ دنباله را به صورت صعودی مرتب می‌کنیم. به ازای چند دنباله اولیه متشکل از اعداد ۱ تا ۹، دنباله ی به دست آمده

۹ ، ۸ ، ۷ ، ۶ ، ۵ ، ۴ ،‌ ۳ ،‌ ۲ ، ۱ می‌باشد؟


۵- در یک اتاق دو کتابخانه وجود دارد. یکی k قفسه و دیگری k+m قفسه دارد. تعدادی کتاب در کتابخانه ی اول وجود دارد و میدانیم هیچ یک از k قفسه ی این کتابخانه خالی نیست. کلیه کتابهای این کتابخانه را بر می‌داریم و در کتابخانه ی دوم قرار می‌دهیم به طوری که باز هیچ یک از k+m قفسه ی این کتابخانه خالی نباشد. کتابی را «ویژه» می‌نامیم که تعداد کتابهای هم قفسه با این کتاب در حالت اول بیش از حالت دوم باشد. ثابت کنید حداقل m+1 کتاب ویژه وجود دارد.


۶- n تیم فوتیال در یک دوره مسابقه شرکت کرده‌اند. هر دو تیم دقیقاً‌ یک بار با هم مسابقه می‌دهند. در هر بازی به برنده ۲ امتیاز، به بازنده صفر امتیاز و در صورت تساوی به هر یک از دو تیم ۱ امتیاز تعلق می‌گیرد. ثابت کنید در پایان مسابقات اختلاف امتیاز بین هر دو تیم متوالی در جدول امتیازات حداکثر n است.


۷- 12k نفر در یک مهمانی شرکت کرده‌اند. هر نفر دقیقاً با 3k + 6 نفر دیگر از مهمانان دست می‌دهد. همچنین می‌دانیم تعداد افرادی که با هر [هر] دو نفر دست می‌دهند،‌ عددی ثابت است. تعداد افراد شرکت کننده در این مهمانی را تعیین کنید.


۸- تعداد زیرمجموعه های لااقل دو عضوی مجموعه ی {۱، ۲، ۳، ... ، ۲n} که مجموع هر دو عضو متمایز آنها از ۲n بزرگتر است،‌ چند تاست؟

  • شااززز منگولیا