شاززز

شما در حال مشاهده بلاگ قدیمی شاززز هستین! سایت جدید به آدرس shaazzz.ir در دسترسه.
شاززز

اینجا وبسایت آزاد المپیاد کامپیوتره! ;)
واسه ی همه ی سطوح از تازه کارها تا طلای جهانی!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

مرحله اول نزدیک است

چهارشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۲، ۰۵:۴۴ ب.ظ
سلام به همگی

امیدوارم که امتحانات ترم اول رو به خوبی و خوشی پشت سر گذاشته باشید.می خوام چند تا نکته در مورد امتحان مرحله اول بگم:

1-سال دومی ها و سال سومی هایی که سال پیش مرحله اول قبول شدند باز هم از خودشون مرحله اول امتحان بگیرن.این کار هم باعث می شه دستتون(مغزتون) گرم شه و هم این که روز اول مرحله دوم(به احتمال زیاد) تستی هستش و خب اونجا هم می تونه کمکتون کنه.

2-تست زدن با تشریحی امتحان دادن از زمین تا آسمون فرق داره.سعی نکنید که اثبات کنید جوابتون درسته.منظورم این نیست که شانسی بزنید ولی می تونید از تکنیک هایی مثل حذف گزینه و یا در اوردن مثال های کوچیک و الگو یابی استفاده کنید.راهی که 5 دقه طول می کشه تا به جواب برسه ولی مطمئن هستید که به جواب درست می رسه خیلی بهتر از راهی هستش که کمتر طول می کشه ولی ممکنه اشتباه باشه.به طور کلی از این که امتحان تستی هستش نهایت استفاده رو ببرید.خوب تست زدن خیلی می تونه تو مرحله دو کمکتون کنه.خیلی!!!

3-وقتی دارید تست می زنید بادقتسوالات رو بخونید و مثالاش رو حتماً چک کنید.نصف سوال تو گزینه هاشه!!!حتماً گزینه ها رو نگاه کنید.زیر نکات مهم سوال خط بکشید.وقتی به جواب رسیدید دوباره یه چک بکنید و مطمئن بشید سوال دقیقاً همون چیزی رو می خواد که شما به دست اوردید.سعی کنید به خاطر بی دقتی تستی رو اشتباه نزنید.

4-اگر وقت اضافی داشتید می تونید تمرین های کتاب های مختلف رو حل کنید از جمله:ترکیبیات علیپور(جلد زرد)،آنالیز ترکیبی،جلوه هایی از ترکیبیات و الفبای المپیاد ریاضی

------

5-  اگه بین دو گزینه شک داشتین رندوم بزنین حتما.(طبق امیدریاضی. امیدریاضی میگه اگه کلا هم رندوم بزنید صفر میشید پس خیلی جای نگرانی نیست!)  البته تو این موضوع بحث داشتیم و رای 2 به 2 بود. برای این که حق اون دو نفری که گفتن رندوم بزنید ضایع نشه این بند هم اضافه شد :)

آرشیو سوالات گذشته رو می تونید ازاینجادریافت کنید.

بقیه حرف هایی که می خواستم بزنم تواینپست هستش.

  • ۹۲/۱۱/۱۶
  • شااززز منگولیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی